کیوکوشین کاراته جلفا

کیوکوشین با 1000 روز تمرین آغاز میشود و با 10000 روز تمرین به اوج خود میرسد

تحمل درد
ساعت ۱٢:۳۱ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۳٩٠/٤/٢٠  کلمات کلیدی:

همانگونه که ورزشکاران کیوکوشین کاراته میدانند نحوه امتیاز دهی در مسابقات این رشته به این صورت است که حریف در صورتی که در مقابل ضربات ضعف نشان دهد امتیاز از دست میدهد تا حدی که ممکن است ایپون (ضربه فنی ) شده و از دور رقابت خارج شود.
با توجه به اینکه درد امری ناخودآگاه است و هرچه تمرینات فشرده و خوب بوده باشد باز هم ممکن است در اثر یک ضربه ناگهانی و کاری به سراغ ورزشکار بیاید نکاتی را در مورد نحوه تسلت و تحمل درد ذکر می نمایم که امیدوارم مفید واقع شود.

برای بالابردن میزان تحمل درد نسبت به آستانه درد میتوان به روشهای زیر عمل نمود:

۱. ورزشکاران نخبه از راهبرهای شناختی استفاده میکنند: من میتوانم درد را تحمل کنم چون برای آن تدبیر خاصی دارم.
۲. آنها با درد روبرو میشوند و با آن مقابله میکنند: بدنم را فراموش میکنم و فکرم را بر حریفم تمرکز میدهم.
۳. ورزشکاران ممتاز در لحظات بحرانی با درد مقابله میکنند.
۴. آنها از خود گویی تقویت کننده استفاده میکنند.(تلقین)

دو روش ذهنی:
- اینجاد ارتباط و تمرکز درونی و ذهنی با بدن خود
- اشتغال ذهنی با رویدادهای بیرونی در برابر احساسات درونی