کیوکوشین کاراته جلفا

کیوکوشین با 1000 روز تمرین آغاز میشود و با 10000 روز تمرین به اوج خود میرسد

تنفس صحیح هنگام انجام تمرینات ورزشی
ساعت ۱٢:۳٢ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳٩٠/٤/٢  کلمات کلیدی:

 

 

تنفس(روش دم و بازدم) یکی از مهمترین موضوع ها، هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی می باشند. تنفس صحیح و درست می تواند انرژی زیادی را برای بدن حفط کند و همچنین بدن را سالمتر نگه دارد.

در حالی که روش غیر صحیح آن می تواند انرژی زیادی از بدن دفع کند و به سلامت بدن آسیب وارد نماید. تنفس صحیح همچنین باعث می شود، انتقال خون از قلب به رگهای بدن، بهتر و مرتب تر انجام پذیرد.

فراموش نکنید که التبه نوع هوایی که تنفس می کنید نیز بسیار مهم است. هوای تنفس شونده - بویژه هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی - می بایست پاک و غیر آلوده باشد.

روش صحیح تنفس
توجه داشته باشید که هنگام تمرینات ورزشی، تنفس خود را ریتمیک و با نظم انجام دهید. همچنین دقت کنید که تا حد امکان آرامش خود را حفظ کنید و از تند نفس کشیدن جلوگیری نمایید.

 


هرگز سعی نکنید با دهان نفس بکشید.

برای خارج کردن سریع تر هوا (بازدم) می توانید از دهان استفاده کنید، اما برای عمل دم، هرگز از دهان استفاده نکنید. بکارگیری دهان برای عمل دم، باعث می شود هوا بدون اینکه فیلتر شود، به حجم نامشخص (زیاد) وارد بدن گردد. بینی با فیلترهایی که در قسمت ورودی خود دارد، هوای دم را پاک سازی می کند. همچنین بینی با حجم کمتری که دارد باعث می شود تا حجم هوای دم، کنترل شده و به مقدار مورد نیاز باشد.

تنفس از دهان، باعث خشکی دهان و گلو می شود که این موضوع به خشک شدن آب بدن و کم شدن انرژی کمک می کند.

بنابراین روش توصیه شده این است که دم از راه بینی و بازدم از راه دهان انجام گیرد. در این روش بهتر است هنگام کشیدن هوا، دهان کاملا بسته باشد. "البته روش دم و بازدم از راه بینی بیشتر توصیه می گردد". در این حالت دهان در هر دو حالت (دم و بازدم) کاملا بسته است.

اما چگونگی تنفس نیز امری بسیار مهم است. هنگام تنفس برای نگه داشتن نفس در بدن و بیرون دادن آن، مدت زمانی نسبی لازم است تا حالت ریتمیک حفظ گردد، این موضوع در هنگام انجام تمرینات، امری بسیار مهم می باشد. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، آرامش در تنفس امری ضروری است و باید حفظ گردد

 

تنفس (روش دم و بازدم) یکی از مهمترین موضوع ها، هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی می باشند. تنفس صحیح و درست می تواند انرژی زیادی را برای بدن حفط کند و همچنین بدن را سالمتر نگه دارد.

در حالی که روش غیر صحیح آن می تواند انرژی زیادی از بدن دفع کند و به سلامت بدن آسیب وارد نماید. تنفس صحیح همچنین باعث می شود، انتقال خون از قلب به رگهای بدن، بهتر و مرتب تر انجام پذیرد.

فراموش نکنید که التبه نوع هوایی که تنفس می کنید نیز بسیار مهم است. هوای تنفس شونده - بویژه هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی - می بایست پاک و غیر آلوده باشد.

روش صحیح تنفس
توجه داشته باشید که هنگام تمرینات ورزشی، تنفس خود را ریتمیک و با نظم انجام دهید. همچنین دقت کنید که تا حد امکان آرامش خود را حفظ کنید و از تند نفس کشیدن جلوگیری نمایید.

هرگز سعی نکنید با دهان نفس بکشید.

برای خارج کردن سریع تر هوا (بازدم) می توانید از دهان استفاده کنید، اما برای عمل دم، هرگز از دهان استفاده نکنید. بکارگیری دهان برای عمل دم، باعث می شود هوا بدون اینکه فیلتر شود، به حجم نامشخص (زیاد) وارد بدن گردد. بینی با فیلترهایی که در قسمت ورودی خود دارد، هوای دم را پاک سازی می کند. همچنین بینی با حجم کمتری که دارد باعث می شود تا حجم هوای دم، کنترل شده و به مقدار مورد نیاز باشد.

تنفس از دهان، باعث خشکی دهان و گلو می شود که این موضوع به خشک شدن آب بدن و کم شدن انرژی کمک می کند.

بنابراین روش توصیه شده این است که دم از راه بینی و بازدم از راه دهان انجام گیرد. در این روش بهتر است هنگام کشیدن هوا، دهان کاملا بسته باشد. "البته روش دم و بازدم از راه بینی بیشتر توصیه می گردد". در این حالت دهان در هر دو حالت (دم و بازدم) کاملا بسته است.

اما چگونگی تنفس نیز امری بسیار مهم است. هنگام تنفس برای نگه داشتن نفس در بدن و بیرون دادن آن، مدت زمانی نسبی لازم است تا حالت ریتمیک حفظ گردد، این موضوع در هنگام انجام تمرینات، امری بسیار مهم می باشد. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، آرامش در تنفس امری ضروری است و باید حفظ گردد.

 

بعد از انجام تمرینات و یا هنگام استراحت بین هر تمرین، سعی کنید تا به صورت عمیق به روش زیر چند مرتبه تنفس کنید:

برای مثال اگر یک ثانیه را صرف کشیدن نفس عمیق می کنید، چهار برابر آن را (چهار ثانیه) می بایست برای نگه داشتن نفس در بدن صبر کنید، سپس در زمان دو برابر آن (دو ثانیه) باید نفس را بیرون دهید. این مدت زمان ها بستگی به مدت زمان نفس کشیدن شما دارد. اما نسبت ها می بایست رعایت شوند. یعنی اگر دم، دو ثانیه به طول انجامد، نگه داشتن آن باید هشت ثانیه طول بکشد و بازدم نیز چهار ثانیه.

این نوع روش تنفس هم برای کسانی که ورزش می کنند و هم برای کسانی که ورزش نمی کنند، در روز سه مرتبه، هر مرتبه 10 بار توصیه می گردد. یعنی 10 بار صبح، 10 بار عصر و 10 بار قبل از خواب.

تغذیه نیز نباید فراموش شود. اشخاص ورزشکار می دانند که هنگام ورزش نباید معده یا روده شان پر باشد. چرا که این موضوع به غیر از مشکلاتی که به سلامت انسان وارد می کند، باعث فشار به ریه نیز می شود.

کیوکوشین با 1000 روز تمرین آغاز میشود و با 10000 روز تمرین به اوج خود میرسد