تحمل درد

همانگونه که ورزشکاران کیوکوشین کاراته میدانند نحوه امتیاز دهی در مسابقات این رشته به این صورت است که حریف در صورتی که در مقابل ضربات ضعف نشان دهد امتیاز از دست میدهد تا حدی که ممکن است ایپون (ضربه فنی ) شده و از دور رقابت خارج شود.
با توجه به اینکه درد امری ناخودآگاه است و هرچه تمرینات فشرده و خوب بوده باشد باز هم ممکن است در اثر یک ضربه ناگهانی و کاری به سراغ ورزشکار بیاید نکاتی را در مورد نحوه تسلت و تحمل درد ذکر می نمایم که امیدوارم مفید واقع شود.

برای بالابردن میزان تحمل درد نسبت به آستانه درد میتوان به روشهای زیر عمل نمود:

۱. ورزشکاران نخبه از راهبرهای شناختی استفاده میکنند: من میتوانم درد را تحمل کنم چون برای آن تدبیر خاصی دارم.
۲. آنها با درد روبرو میشوند و با آن مقابله میکنند: بدنم را فراموش میکنم و فکرم را بر حریفم تمرکز میدهم.
۳. ورزشکاران ممتاز در لحظات بحرانی با درد مقابله میکنند.
۴. آنها از خود گویی تقویت کننده استفاده میکنند.(تلقین)

دو روش ذهنی:
- اینجاد ارتباط و تمرکز درونی و ذهنی با بدن خود
- اشتغال ذهنی با رویدادهای بیرونی در برابر احساسات درونی

/ 1 نظر / 13 بازدید
f

سلام دوست خوبم روز گرم تابستونیت بخیر . اگه دوست داری از وقتت استفاده کنی و از وبلاگ بی این خوبی کسب درآمد قانونی داشته باشی حتما به سایت من سر بزن و عضو شو مطمئن باش ضرر نخواهی کرد ، عضو که شدی می تونی یه دونه از محصولات رو بزاری تو وبلاگت که کلا 3 دقیقه هم زمان نمیبره بعد ببین نتیجه اش خوبه یا نه ! حیف از این وبلاگت استفاده نکنی وقتی میشه با چند تا محصول ازش پول در آورد . این آدرس سایتمه http://persell.ir/orderwork.aspx